utworzone przez | Maj 27, 2019 | 0 komentarzy

Nordic Walking i Zdrowy Kręgosłup – Zajęcia dla Seniorów w Gdańsku

Aktywność fizyczna nie zna wieku! Wiele razy pracując z Seniorami słyszłam:

“Moja koleżanka nie wychodzi z domu. Po emeryturze całkiem się zamknęła w sobie, teraz tylko się objada przed TV (…)” 

“Mój znajomy mówi, że w naszym wieku nic nam już nie pomoże(…)”

“Na spotkaniu z koleżankami wiele z nich mówiło, że boli je (i tu wymieniony cały atlas anatomiczny)”

i moje ulubione:

“Czy w moim wieku mamy jeszcze mięśnie?”

Na szczęście osoby, które już uczęszczają na zajęcia dla Seniorów są: bardzo sprawne (mają lepszą kondycję niż niejeden nastolatek), bez trudu wykonują cdzienne czynności, mają dobrą równowagę, koordynację, są uśmiechnięte, rzadko narzekają i oczywiście mają mięśnie! Dowodem na to jest ogrom słów wdzięczności od uczestników zajęć oraz dostrzegalna poprawa przez lekarzy, fizjoterapeutów i członków rodziny. Przede wszystkim jednak każdy z ćwiczących widzi po sobie, że lepiej się czuje: fizycznie i psychcznie! 

Nordic Walking w Gdańsku

Moim najnowszym pomysłem, aby zachęcić Seniorów do aktywności fizycznej są “Środy dla seniora”, czyli aktywne zajęcia na powietrzu i na sali. Wykorzystując piękną pogodę w KAŻDĄ ŚRODĘ O GODZINIE 16:00 będziemy spotykali się pod bramą 4 LO w Gdańsku (Nowy Port) i wyruszymy na 50 minutowy marsz. Każdy z uczestników dostanie zestaw kojków do Nordic Walking, który dopasujemy odpowiednio do wzrostu. Marsz rozpoczniemy kilkuminutową rozgrzewką, aby już na początku lepiej i bezpieczniej maszerować. Następnie powoli, krok po kroku nauczymy się prawidłowej techniki marszy z kijami, tak aby odciążyć stawy, zapracować również górną częścią ciała i jednocześnie zaangażować jak najwięcej mięśni. Startując z owego Portu możemy udać się na piękną nadmorską ścieżkę przez Park Brzeźno, pomaszerować do Latarnii Morskiej czy na gółwki portu. Trasę i jej długość dobierzemy do możliwości uczestników. Najważniejsze, aby zajęcia były bezpieczne i podobały się uczestnikom. Nordic Walking Gdańsk – to najlepsze rozwiązanie na aktywnośćdla Seniorów! 

Zdrowy Kręgosłup Gdańsk

Po takim wysiłku jakim są marsze najlepiej jest się zrelaksować i rozciągnąć. Nordic Walking dobrze rozgrzało nasze ciało i warto to wykorzystać biorąc udział w zajęciach zdrowy kręgosłup. Ćwiczenia odbywają się na sali Port Fitness w 4 Liceum Ogólnokształcącym w Gdańsku (czyli w miejscu zakońćzenia marszu). Delikatne rozciąganie połączone z relaksacją, nauka poprawnych wzorców ruchowych, wzmacnianie mięśni przykręgosłupowych i prewencja w urazach kręgosłupa to tylko niektóre z dobroczynnych właściwości zajęć! Po zdrowym kręgosłupie czujemy się luźno, a nasze nogi – kiedyś z ołowiu teraz są znacznie lżejsze! Odcinek lędźwiowy w wielu ćwiczeniach jest odciążony dlatego są to ćwiczenia bezpieczne! Po treningu możemy udać się do domu i bez wyrzutów sumienia zjeść pyszną kolację!

Gwarantuję, że regularny udział w ćwiczeniach szybko da pozytywne efekty w postaci: wzmocnienia ciała, poprawy sprawności ruchowej, zmiejszenia bólów pleców, poprawy nastroju i …. poznania nowych ludzi!  Nie zostaje mi nic innego jak serdecznie zaprosić na te zajęcia!

Zapisy: 608 870 504 lub kontakt@port-fitness.pl

Sylwia Braszczyńska, instruktor fitness ze specjalnościami Aktywny Senior, Zdrowy Kręgosłup, Zdrowy kręgosłup – odcinek lędźwiowy, Zdrowy kręgosłup – miednica i stawy krzyżowo-biodrowe, Zdrowy kręgosłup – odcinek Piersiowy i Szyjny. Uwielbiam pracę z Seniorami na sali fitness. Odkąd kilka lat temu zaczęłam prowadzić zajęcia Aktywny Senior na jednej z Gdańskich siłowni to nie mogę przestać! Choć dojazd w jedną stronę zajmuje mi 50 minut jazdy tramwajem z uśmiechem na twarzy i wielką ochotą przeprowadzam zajęcia dla mojej grupy. Dlaczego? Są to ludzie niezwykle wytrwali i konsekwentni. Bardzo rzadko opuszczają zajęcia, a jak już kogoś nie ma wiem, że był to bardzo ważny powód. Kolejną rzeczą jest świadomość. Uczestnicy zjaęć wiedzą jakie ćwiczenia i ruchy mogą wykonywać, a gdzie można sobie odpuścić. To dla instrukota ogrmonie ważne! Systematyczność, prawidołowe, skrupulatne wykonywanie ćwiczeń na zajęciach to tylko niektóre z zalet… najażniejsza jest jednak atmosfera w grupie. Uśmiech na twarzy, pozytywne nastawienie i cudowna, dobra energia sprawiają, że choćbym miała najgorszy dzień, to na sali smutki znikają. To daje mi motywację i “kopa” do rozwoju w tym kierunku. Kolejne kursy, robiłam właśnie z myślą o nowych pomysłach i bezpieczeństwie na zajęciach. 

Call Now Button